Løsninger for skatteparadis

Bli med å grave i skatteparadis!

28. november

Solidaritetshuset (3. etasje Frivillighetshuset)

Vi starter opp en “gravegruppe” som skal grave i selskaper å finne skatteparadiskoblinger. Alle er velkommen til å være med og ingen grave-erfaring kreves. Møt opp på oppstartsmøte for å høre mer og starte graveprosessen! Ta med PC om du ønsker.

Omfanget av bruken av skatteparadis er enormt. Og det er mange bransjer/sektorer å grave i! Derfor setter vi i gang en gravegruppe som kan begynne detektivarbeidet ned i selskapsstrukturer og lære mer om hvordan selskaper bruker skatteparadis til å unngå skatt.

Planen er at gruppa kan møtes 1 gang i måneden, og at vi tar for oss ulike bransjer og produkter. Vi begynner med forbrukerelektronikk, og ser deretter på byggebransjen, og helsesektoren, eller hva vi i gruppa vil jobbe med! Vi kan også ha temamøter hvor vi inviterer eksterne foredragsholdere og gjester som kan være med på gravingen og fortelle oss mer om hvordan selskapene unngår skatt.

Høres dette interessant ut så bli med på første møte onsdag 28.november! Eller send en epost til mathilde@attac.no om du ikke kan møte da, men ønsker å være med.

Sted:

Solidaritetshuset (3. etasje Frivillighetshuset)

Kolstadgata 1, Oslo

Tid: