Styret i Attac Norge 2016-2017

Arbeidsutvalget

Petter Slaatrem TitlandPetter Slaatrem Titland (f. 1984) er leder i Attac Norge. Som leder er han talsmann for organisasjonen og jobber aktivt med å fremme Attacs politikk og bygge organisasjonen. Attacs leder har en stilling som frikjøpt tillitsvalgt. Petter har tidligere vært nestleder i Attac og redaktør for Attacs magasin Utveier og er i sin tredje periode som leder i Attac. Han har bakgrunn fra samfunnsgeografi og Latin-amerikastudier i Oslo og Colombia.
Hanne Iglebæk ChristensenHanne Iglebæk Christensen er 1. nestleder i Attac. Hun har sittet i arbeidsutvalget siden 2014. Hanne har en bachelorgrad i statsvitenskap fra Universitetet i Oslo, i tillegg har hun studert fransk og psykologi. Hun har bakgrunn fra en rekke sivilsamfunnsorganisasjoner. I 2015 var Hanne praktikant på Norges ambassade i Athen, nå er hun ansatt ved Institutt for statsvitenskap ved UiO.
Joakim MøllersenJoakim Møllersen (f. 1984) er 2. nestleder i Attac. Joakim sitter i redaksjonen til Radikal Portal. Han har organisasjonserfaring fra Operasjon Dagsverk, og har sittet tre år i styret i Radikalt økonominettverk. Han har en bachelor i samfunnsøkonomi fra NTNU, og har studert statsvitenskap, spansk og portugisisk.
Mads OpheimMads Opheim (f. 1987) er særlig opptatt av EU/EØS, TTIP, fagbevegelsen og alliansearbeid. Han er tidligere leder i Ungdom mot EU og har også jobba mye partipolitisk. Han er utdannet sivilingeniør i data og jobber til daglig som IT-konsulent. Mads er fra Skogn i Nord-Trøndelag.
Trygve Larsen MorsetTrygve Larsen Morset (f. 1986) er doktorgradsstipendiat i samfunnsøkonomi ved Universitetet i Oslo, hvor han forsker på konsekvensene av formuekonsentrasjon på toppen av inntektsfordelingen. Han har bakgrunn fra blant annet Spire og Handelskampanjen.
Ingrid HødnebøIngrid Hødnebø (f. 1983) har vært politisk aktiv i SV i flere år og har og har hatt verv som lokallagsleder i Grünerløkka SV, leder for Oslo SVs integreringsutvalg og medlem av SVs kvinnepolitiske utvalg nasjonalt. Ellers sitter hun i internasjonalt utvalg i LO i Oslo, driver det feministiske bloggkollektivet Maddam. Ingrid jobber på Stortingets internasjonale avdeling.
Eva Lien (f. 1985) er ny i arbeidsutvalget. Eva har en mastergrad i estetiske studier fra Universitetet i Oslo og en årsenhet i utviklingsstudier fra Høgskolen i Oslo og Akershus. Hun har bakgrunn fra Studentenes og akademikernes internasjonale hjelpefond (SAIH) og Ladyfest Oslo.
Elena Gimeno SanzElena Gimeno Sanz (f. 1981) er opprinnelig fra Spania, og flyttet til Norge i september 2009 pga. den økonomiske krisen i hjemlandet. Hun er utdannet arkitekt og byplanlegger, og har jobbet som arkitekt siden hun kom til Norge. Elena sitter i også styret i AKKS,  som jobber med å integrere kvinner i norsk musikkliv.

Øvrige styremedlemmer

Bjørn Ola Opsal (1. vara til AU)
Hanna Karv (2. vara til AU)
Einar Hagness
Ida Viksveen Larsen
Einar Braathen
Kari Kristensen
Tori Loven Kirkebø
Torbjørn Monsen
Petter Håndlykken

Varamedlemmer til styret

1. vara: Karin Gutenbrunner Byom
2. vara: Roswitha Rosner
3. vara: Atle Rostad
4. vara: Tomas Andersen (HMS-ansvarlig)

Valgt på Attacs 15. ordinære landsmøte, for perioden 2016/2017.