Stopp TTIP

Det du trenger å vite om TTIP

Stopp TTIP

Den hemmelige frihandelsavtalen mellom EU og USA (TTIP) gir store selskaper kontroll over politikken innenfor arbeid, mat og miljø. Men vi har stoppet lignende avtaler før, og vil gjøre det igjen.

Nå om dagen forhandler EU og USA om verdens største frihandelsavtale. Den heter Transatlantic Trade and Investment Partnership (TTIP), og kan uttales T-tipp! Avtalen er ikke så godt kjent – enda.
Attac mener du må vite minst seks ting om TTIP:

Og, forresten – en ting til:

Vi kan stoppe TTIP, fordi vi har stoppet lignende avtaler før.

Demonstrasjon med slagordet: People against MAIMAI-avtalen fra 1998 lignet veldig på TTIP, og mobiliserte bevegelser i Europa og USA. Avtalen ble stoppet, fordi vi mente at den ville ødelegge demokratiet vårt. TTIP er ikke annerledes. Derfor er det viktig å ta et klart standpunkt mot denne avtalen, før den er ferdigforhandlet. Vi vil ha mer makt og innflytelse til folk og folkevalgte, ikke til store selskaper.

Hva kan du gjøre?

• Har du ett minutt?
Del denne siden med vennene dine
    • Har du tre minutter?

Meld deg inn i Attac Norge og bli med oss i kampen mot TTIP!

• Har du 10 minutter?

Les mer om TTIP hos oss og hos andre i lenkene under.

• Vil du gjøre enda mer?

Attac har en egen arbeidsgruppe som jobber aktivt med handelspolitikk, så hvis du vil engasjere deg mer enn noen minutter, så si ifra. Du kan også skrive ut vår TTIP-flyer og spre den i ditt nærmiljø.