TISA eller demokrati

Hjelp oss å stoppe TISA

TTIP-avtalen har strandet, men TISA lever fortsatt og kan fylle mye av rommet som er åpent etter TTIP og TPP. Presset fra folkebevegelser er stort, og signeringen av avtalen 5. desember ble utsatt. Det er en seier på veien, men vi trenger din hjelp for å komme helt i mål.

TISA er en trussel mot demokratiet, arbeidsmiljø, offentlig velferd, helse og miljøet. Frys- og skralle-klausulene kan innebære at politikere mister angreretten mot privatisering og konkurranseutsetting, og muligheten til å regulere nye tjenester og forretningsmodeller.

De multinasjonale selskapene har alltid penger nok til å drive påvirkningsarbeid, og jobber hardt for å redde TISA. Er du lei av at storselskapenes lobbygrupper legger premissene for politikken? Da må du hjelpe din egen lobbygruppe. For en smule av hva storselskapenes lobbyarbeid koster har vi klart å få et massivt press mot TISA og de andre avtalene. Vi har fått mediene på saken, dannet verdifulle allianser og vekket politikerne. Men vi trenger din hjelp for å fortsette og komme helt i havn!

Vi trenger din støtte!

Støtt oss økonomisk

Vi har allerede fått titusener fra privatpersoner, og økonomisk støtte fra mange små og store organisasjoner, men våre økonomiske muskler er fortsatt bare småtteri i forhold til det vi står opp i mot.

Støtt med mCash-appen

mCash
Klikk her for å donere med mCash-appen

mCash logoDu kan installere mCash på iPhone og Android.

Direkte i banken

Vil du støtte oss direkte sett over valgfritt beløp til Attac Norge på kontonummer:
Merk betalingen med “Stopp TISA

Gjennom en organisasjon

Er du med i en organisasjon som burde ha interesse av å stoppe TISA? Det kan være lokalavdelingen av fagforeningen din, en helse- eller forbruker-organisasjon, en miljøorganisasjon eller andre som blir berørt når tjenestetilbudet vårt blir lagt ut på anbud for multinasjonale selskaper. Få med deg organisasjonen på å støtte Attac, og få dem med på å lage en uttalelse mot TISA. Uttalelsen kan Attac selvfølgelig hjelpe til med!

Bli medlem!

Medlemmer er våre viktigste støttespillere, og jo flere vi er jo mer får vi gjort.

Bli aktiv!

Aktive medlemmer i Attac er verdt millioner i lobby-kroner. Vi trenger enda flere til å gjøre research, stå på gata for å snakke med folk, organisere og være med på aksjoner og demonstrasjoner, skrive, fotografere, illustrere, holde foredrag, arrangere seminarer og på annet vis utvikle og spre politikk.