Film: Outgrow the system

5. november

Vega Scene

Filmplakat med grønne planter på Tittel: Outgrow the system A documentary about transitioning to a sustainable economic system Tekst: "Change the system, not the climate" is commonly heard, but what does it actually mean? Meet the new economic perspectives that have the potential to change the world at its core.
Nettverket Smultringøkonomi Norge (NSN) inviterer til filmvisning med påfølgende panelsamtale

Dagens økonomiske system skaper sosial urettferdighet og legger kritisk press på klima og natur. Men finnes det egentlig noen alternativer?

I dagens samfunn bruker vi opp våre begrensede naturressurser i et alarmerende tempo, skaper uhåndterbare mengder søppel og fordeler rikdommer mer og mer skjevt. Dokumentaren Outgrow the system utforsker alternative tilnærminger, ideer og praksiser for en mer bærekraftig økonomi. Hvordan kan vi gå i retning av et økonomisk system som spiller på lag med natur og mennesker?

Arrangementet er en del av «De globale smultringdagene» (5.-9. nov.) koordinert av det internasjonale smultringøkonomienettverket DEAL.

Sted:

Sal 1Vega Scene