Hopp til innholdet
Hjem » Arrangementer

Attac på Arendalsuka

15. august – 18. august

Attac kommer til å være tilstede på stand på Arendalsuka i år også. Møt oss og lær mer om hvordan vi kan ta makte fra teknologigigantene og hvordan vi kan skape en grønn og rettferdig økonomi.

Arendalsuka: Slik demokratiseres digitaliseringen

16. august – 13:30 – 15:00
Fagforeningenes Hus Arendal

Det er på tide å komme med konkrete politiske tiltak for å sikre demokratisk digitalisering. Vi spør derfor: Trenger vi et forbud mot overvåkning for personmålrettet reklame? Er en konsesjonsordning for data riktig medisin for å få bukt med teknologigigantenes monopol og gi rom for at andre kommersielle, ikke-kommersielle og offentlige digitale løsninger kan blomstre?

Europeisk sommeruniversitet for sosiale bevegelser

17. august – 21. august
Hochschule Niederrhein Mönchengladbach

ESU2022 samler aktivister fra Attac og andre sosiale bevegelser i hele Europa. Etter to år med restriksjoner vil sommeruniversitetet på nytt være et sted for livlige møter og diskusjoner.

Fra ESU i 2014

Aktivistsamling

30. september

Årets aktivistsamling er blitt flyttet og går nå av stabelen 30. september på Frivillighetshuset på Tøyen.

Globaliseringskonferansen 2018

Globaliseringskonferansen 2022

1. oktober – 2. oktober
Kulturkirken Jakob og DOGA konferansesenter Oslo

Globaliseringskonferansen i 2022 samler organisasjonene og retter blikket framover med temaet «Strategier for en bedre verden».