Hjem » Arrangementer » Globaliseringskonferansen 2020

Globaliseringskonferansen 2020

4. september - 6. september
Kulturkirken Jakob og DOGA konferansesenter, Hausmannsgate 14-16, Oslo

Plaktat for konferansen med to arabiske kvinner demonstrer

Stedet for deg som vil forstå og forandre verden! Det blir tre dager med politikk, musikk, samfunnskritikk, kunst, teater, film, fest og fellesskap!

Det siste tiåret har folk verden over satt rekord i antall fredelige demonstrasjoner. Samtidig ser vi lite til handling som imøtekommer de enorme utfordringene vi står overfor.

Maktubalansen i verden øker stadig. De som har minst er dårligst rustet til å takle klimaendringene, mens de økonomiske forskjellene øker og mange holdes utenfor de demokratiske arenaene.

Temaet for årets konferanse er «Fra krise til kamp». Hvordan organiserer vi oss for å skape endring?

Globaliseringskonferansen er Norges største samling av sosiale bevegelser. En møteplass for alle som er interesserte og engasjerte i samfunn, politikk, kultur og internasjonale spørsmål. For deg som vil ha en verden der mennesker og miljø veier tyngre enn økonomiske hensyn – av aktivister fra verden over.

Mer informasjon om program kommer senere. Billetter kan kjøpes allerede nå!

Arrangør(er):