Klimavalg 2013: Møte med klimaforsker og Sofieprisvinner James Hansen

9. august

Kirkens Hus

Klimavalg 2013 inviterer til møte med James Hansen

James Hansen, en av verdens fremste klimaforskere og utrettelig aktivist, kommer i august på Norgesbesøk på invitasjon fra miljøvernministeren. Etter å ha besøkt Arendalsuka har Hansen fredag 9. august satt av tid til å møte representanter fra de over 80 organisasjonene som er med i Klimavalg 2013. Møtested i Oslo er Kirkens Hus, Rådhusgata 1-3.

På nettsiden til Besteforeldrenes Klimaaksjon kan du lese mer om Hansen og hans Norgesbesøk: http://www.besteforeldreaksjonen.no/?p=7162

Møtet er gratis, og foregår på engelsk.

Program fredag 9. august, kl. 14 – 16:

14.00 – 14.15:     Husets vertskap og KV2013 ønsker velkommen, Jostein Gaarder introduserer dr. James Hansen
14.15 – 14.50:     Dr. James Hansen: «Itinerant Farming to White House Arrests: A Scientist’s View of the ClimateCrisis»
14.50 – 15.00:     Spørsmål og kort pause
15.00 – 16.00:     Samtale mellom Hansen og paneldeltakerne: Lan Marie Nguyen Berg, Thomas Cottis, Siri Gloppen, Bjørn Nilsen, Andreas Ytterstad (og etter hvert salen).

* Paneldeltakere:

Lan Marie Nguyen Berg, masterstudent ved Senter for Utvikling og Miljø, UiO, aktiv i SPIRE.
Thomas Cottis, Norsk Klimanettverk, nasjonal koordinator av lokale aktiviteter KV2013
Siri Gloppen, prof. v. Institutt for sammenliknende politikk, UiB, forsker v.Chr. Michelsens Institutt, og styremedlem i RAFTO-stiftelsen
Bjørn Nilsen, forfatter, tidligere NRK-journalist, medl. Forfatternes Klimaaksjon
Andreas Ytterstad, Concerned Scientists og NTL, styremedlem i KV2013