Seattle Ministerial Conference 30 November - 3 December 1999 CC-BY-SA WTO

Medlemsmøte Asker og Bærum: Internasjonal handelspolitikk

10. januar

Hjemme hos Aksel

Det inviteres til medlemsmøte i Asker og Bærum  10. januar kl. 19 – 21, med mulighet til sosial «mingling» etter det.

Forslag til punkter på møtet:

1. Hva skjer i internasjonal handelspolitikk?
  2. Hva driver Attac med – og hva dere synes Attac bør jobbe med?
  3. Ønsker og forslag om lokal Attac-aktivitet i Asker og Bærum?
  4. Eventuelt.

Møtested:

Møtet blir hjemme hos Aksel Nærstad i Hvalstadveien 36 A, 1395 Hvalstad. Det er et par minutter å gå fra Hvalstad stasjon. Dersom du kommer med bil, er det best å parkere ved Hvalstad stasjon og gå derfor til meg. Se vedlagt kart.

Om innholdet på møtet

Til punkt 1: Hva skjer i internasjonal handelspolitikk?

Attac sentralt har arbeidet mye med internasjonal handelspolitikk de seinere årene, bl.a. knyttet til kampanjen knyttet til forhandlingene om en internasjonal avtale om handel med og investeringer i tjenester, derunder elektronisk handel.  Det er lett å gå seg vill i alle avtaler det forhandles om og hva de mange forkortelsene står for; WTO, TTIP, TPP, TISA … Jeg har fulgt handelspolitikk i mange år, og skal også være tilstede på toppmøtet i Verdens handelsorganisasjon (WTO) i Buenos Aires i Argentina 10-13. desember.  Jeg vil gi en kort oversikt over noen viktige handelspolitiske spørsmål, og fortelle fra toppmøtet i Buenos Aires.

Til punkt 2: Litt mer om hva Attac driver med – og hva dere synes Attac bør jobbe med.

Det vil bli orientert om arbeidet i Attac på landsplan, og så samtale om hva de som kommer på møtet, synes Attac bør jobbe med.

Til punkt 3: Ønsker og forslag om noe lokal Attac-aktivitet i Asker og Bærum?

Det er en god del medlemmer av Attac i Asker og Bærum, men ikke noe lokallag hverken i Asker eller Bærum.  På møtet tar vi en prat om de som kommer på møtet er interessert i noen aktiviteter – og om det bør dannes lokallag.

Det er viktig å understreke at det ikke vil legges press på noen som kommer på møtet for at de/vi skal bli mer aktive, for å påta seg verv o.l.  Jeg håper det blir en hyggelig sosial sammenkomst med en del interessant politikk og informasjon.

Det er fint om de som regner med å komme, kan gi beskjed slik at Aksel har noenlunde oversikt over mange bøtter med kaffe og te som skal lages, og organiseringa av stoler  mm.

Vennligst send en e-post til aksel@moreandbetter.org eller en tekstmelding til mobiltelefon 4825 8285 med beskjed dersom du planlegger å komme på møtet.

Sted:

Hjemme hos Aksel