Demokratisk digitalisering
Nyheter, analyser og meninger om teknologiutvikling, digitale giganter og demokratisk kontroll.

Hvorfor er Attac i mot aldersgrense for sosiale medier?
Regjeringens forslag til aldersgrense for sosiale medier er en gavepakke til tek-gigantene!

Hva skjer når KI-bobla sprekker?
Et nytt notat fra Attac Norge tar for seg KI-bobla og hva som kan skje når den sprekker.

Fra motstand til oppbygging – en felles front for demokratisk digital infrastruktur
Skal vi fortsette å forvalte en digital virkelighet bygget av og for utenlandske kommersielle monopolinteresser – eller skal vi bygge et reelt demokratisk alternativ?

Norge må frigjøre seg fra teknologigigantenes kontroll
Åpent brev til myndighetene fra 23 norske organisasjoner og 30 enkeltpersoner:

Skriv under mot Palantir
Få Palantir ut av Norge

Nei til Palantir i Norge
Det virker som om norske politikere nå om dagen har ønsker seg en hestehandel. De vil gi bort etikk i bytte mot mer penger og mer sikkerhet.





