Copy
ATTAC %
Bli med Attac på Globaliseringskonferansen 2018!
KULTURKIRKEN JAKOB & DOGA OSLO, 12. – 14. OKTOBER
Denne helga går Globaliseringskonferansen av stabelen og det er fortsatt ikke for seint å melde deg på!

Attac stiller som vanlig sterkt med en rekke møter om finanskrise, skatteparadis, investering og menneskerettigheter. I tillegg får du et sterkt program fra 70 organisasjoner, med innledere, artister og gjester fra både Norge og resten av verden. Og du møter tusen andre engasjerte unge og gamle som slutter opp om mottoet:

EN ANNEN VERDEN ER MULIG
Meld deg på nå!
Attacs program på konferansen:
Etter neste finanskrise

12. oktober 16:00 - 17:30: Etter neste finanskrise

Ti år etter finanskrisa traff med et brak snakker stadig flere om at vi er hodestups på vei inn i den neste. Boligprisene er høyere, og i Norge har vi mer gjeld enn noensinne. Bankene som måtte reddes for ti år siden går med rekordoverskudd, og nye forbruksbanker dukker opp overalt. Det betyr gode dager for noen, men er det en bærekraftig økonomisk utvikling? Og hvordan står vi rustet for å møte en ny krise, økonomisk, politisk og sosialt?

13. oktober 15:45 - 17:45:  Teknologigigantene og oss

Facebook, Google, Amazon og Alibaba er blant de gigantiske teknologiselskapene som har makten på internett. På dette møtet skal vi gjøre et dypdykk i framtidens maktforhold og muligheter for den digitale økonomien.
Dette møtet foregår i et telt utenfor konferansen og er gratis for alle.
SambAttac

12. oktober 16:00 - 17:30:
Trommeverksted med SambAttac

I løpet av 1,5 time vil du lære deg et par enkle rytmer på et eller flere instrumenter. Du trenger ikke å ha tatt i en tromme før, eller ha tilgang til eget instrument, for å være med. Målet med verkstedet er å inspirere til oppstart av flere politiske sambatrommeorkester landet rundt. Velkommen til et energisk og inspirerende verksted!

13. oktober 12:00 - 13:30: Kampen om vannet

Attac-leder Martine Kopstad Floeng deltar på Globaliseringskonferansens stormøte sammen med norske og internasjonale gjester.
13. oktober 16:00 - 17:30:
Hellas – ti år under jernhælen
Det er gått ti år siden finanskrisa kom, og befolkningen i Hellas havnet under det mest hensynsløse nyliberale skrekkregimet i Europa i fredstid. Regissert av EU og det internasjonale finanssystemet. Hva skjer nå som den siste låneavtalen med landets kreditorer er avsluttet?
12. oktober 14:00 - 14:45:
Handel på 1-2-3
Introduksjonskurs til handelspolitikk med Helene Bank.
13. oktober 14:00 - 15:30:
Hvordan skal vi få næringslivet til å følge menneskerettighetene?
Menneskerettighetene er i dag statenes ansvar. Hva skjer når statene ikke bryr seg om menneskerettigheter, og inviterer selskapene med på overgrepene?
12. oktober 14:45 - 15:30:
Investeringer på 1-2-3
Introduksjonskurs til investeringer med Helene Bank.
13. oktober 14:00 - 15:30:
Paneldebatt om internasjonal kapitalflukt
500 milliarder dollar forsvinner årlig på grunn av flernasjonale selskapers skatteunndragelse. Lekkasjer som Panama Papers og Paradis Papers har gjort det klart for alle at vi trenger tiltak mot skatteparadis og hemmeligholdsindustrien. Vi er enig om utfordringene, nå er det på tide å handle.
Lik oss på Facebook
Følg oss på Twitter
Følg oss på Instagram
Del gjerne nyhetsbrevet med andre!

Vil du endre hvordan du mottar dette nyhetsbrevet?
Du kan endre dine innstillinger eller melde deg av.

Nyhetsbrevet er finansiert med informasjonsstøtte fra Norad.