Styret i Attac Norge 2020-21

Hege SkarrudHege Skarrud (f. 1990) er leder i Attac Norge. Hun har en bachelorgrad i internasjonal politikk fra Kingston University og en mastergrad i internasjonale miljøstudier fra NMBU, med fordypning i politisk økonomi og miljø. Hege har tidligere vært leder i miljø- og uviklingsorganisasjonen Spire, og parksjef i Oslo Pride.
Sondre Molteberg Dalen Sondre Molteberg Dalen (f. 1991) er 1. nestleder i Attac Norge. Han er masterstudent i bibliotek- og informasjonsvitenskap på Storbyuniversitetet (OsloMet – tidligere Høyskolen i Oslo og Akershus).
Phillip Mlonyeni Philip Thingbø Mlonyeni (f. 1992), 2. nestleder i Attac. Han har en mastergrad i filosofi fra UiO og er nå i gang med doktorgrad ved OsloMet med fokus på algoritmer og stordata.
Caroline Herlofson Caroline Herlofson (f.1994) er styremedlem i Attac. Hun har en bachelor i utviklingsstudier fra OsloMet og tar en master i internasjonale miljøstudier på NMBU.
Axel Haraldsen-Sverre (f. 1995) er fra Eidsfoss, i Vestfold og Telemark. Student ved masterprogrammet i Statsvitenskap ved UiO, med bachelor i Internasjonale Studier fra UiO og The University of Edinburgh. Opptatt av digital økonomi og demokratisering.
Tina Andersen Vågenes Tina Andersen Vågenes (f.1995) er styremedlem i Attac. Hun studerer bachelor i samfunnsgeografi ved UiO, og har bakgrunn fra Natur og Ungdom.
Ivar Johansen Ivar Johansen (f. 1950) er styremedlem i Attac. Han har et mangeårig engasjement i norsk fredsbevegelse. Medlem i Oslo bystyre for SV fra 1988 til 2019, og en rekke verv innenfor kommunesektoren, som f.eks. hovedstyremedlem i KS i 12 år. Yrkesmessig jobbet i forlagsbransjen, Pax og Gyldendal, hele det yrkesaktive liv. Slåss i enhver sammenheng for større åpenhet i forvaltning og politiske prosesser.
Martin Johannessen Martin Johannessen (f. 1969) er lærer med utdanning fra Steinerhøyskolen i Oslo. Han har siden 2009 jobbet på Nyskolen i Oslo, som er Norges eneste demokratiske grunnskole. Martin drifter Lærerbloggen, som er Norges største skoleblogg, og er programleder i skolepodcasten «Rekk opp hånda!». Han jobber med handelspolitikk med fokus på klima og miljø.
Håkon Edøy Hanssen (f.1993) er styremedlem i Attac. Han utdannet sivilingeniør i Kybernetikk og jobber til daglig som IT konsulent. Håkon fokuserer på digital økonomi.

Varamedlemmer til styret

Anders Ekeland Anders Ekeland (f. 1955) er 1. varamedlem til styret. Han er utdannet samfunnsøkonom fra Blindern, og jobber som seniorrådgiver i SSB. Han har vært aktiv på venstresida siden tidlig syttitall. Han har sittet i kommunestyret i Bærum (1995-2007), medlem av fylkesstyret i Akershus SV (fra 2014), vært leder der fra 2017-2019, og er nå medlem i fylkesstyret i Viken SV (2019 -). Han sitter i ledelsen av Association for Heterodox Economics (2010 -). Han er interessert i marxistisk økonomi, økososialisme, og klimapolitikk.
Martine Kopstad Floeng,Martine Kopstad Floeng (f. 1990) er 2. vara til styret. Hun er tidligere leder i Attac Norge og jobber nå som politisk rådgiver i Tekna. Hun er spesielt opptatt av digital økonomi.
Jonas Bakkeli Eide Jonas Bakkeli Eide er 3. vara til styret. Han er historiestudent ved UiO, og nestleder i Attac Studentlag Oslo. Han har vært med på organiseringen av flere lesesirkeler i politisk økonomi med ASO, og har skrevet artikler for Attacbloggen. Interessefeltet som interesserer ham mest er det normative grunnlaget for nyliberal politikk, og hvordan økonomisk lære anvendes i politisk diskurs.

Valgt på ekstraordinært landsmøte i Attac Norge 14.mars 2020, for perioden 2020-21.

Pressebilder Kontakt oss