Hjem » Organisasjon » Styret

Hege Skarrud
Hege Skarrud (f. 1990) er leder i Attac Norge. Leder er talspersonen for Attac Norge, og jobber full tid for organisasjonen.
Hun har en bachelorgrad i internasjonal politikk fra Kingston University og en mastergrad i internasjonale miljøstudier fra NMBU, med fordypning i politisk økonomi og miljø. Hege har tidligere vært leder i miljø- og uviklingsorganisasjonen Spire, og parksjef i Oslo Pride.
Sondre Molteberg Dalen
Sondre Molteberg Dalen (f. 1991) er 1. nestleder i Attac Norge. Internasjonalt ansvarlig og jobber med temaet finans.
Han er masterstudent i bibliotek- og informasjonsvitenskap på Storbyuniversitetet (OsloMet).
Caroline Herlofson
Caroline Herlofson (f.1994) er styremedlem i Attac. Lokallagsansvarlig og jobber med temaet miljø og økonomi.
Hun har en bachelor i utviklingsstudier fra OsloMet og tar nå en master i internasjonale miljøstudier på NMBU.
Tina Andersen Vågenes (f.1995) er styremedlem i Attac. Jobber med miljø og økonomi.
Hun tar bachelor i samfunnsgeografi ved UiO, og har bakgrunn fra Natur og Ungdom.
Martin Johannessen
Martin Johannessen (f. 1969) er styremedlem i Attac. Han jobber med handelspolitikk med fokus på klima og miljø.
Lærer på Nyskolen i Oslo. Martin drifter Lærerbloggen, som er Norges største skoleblogg, og er programleder i skolepodcasten «Rekk opp hånda!».
Philip Thingbø Mlonyeni (f. 1992) er 2. nestleder i Attac. Personalansvarlig for styret og jobber med temaet digital økonomi.
Han har en mastergrad i filosofi fra UiO og er nå i gang med doktorgrad ved OsloMet med fokus på algoritmer og stordata.
Axel Haraldsen-Sverre
Axel Haraldsen-Sverre (f. 1995) er styremedlem i Attac. Økonomisk ansvarlig for styret og jobber med temaet digital økonomi.
Han er tar master i statsvitenskap ved UiO, med bachelor i internasjonale Studier fra UiO og The University of Edinburgh.
Håkon Edøy Hanssen
Håkon Edøy Hanssen (f.1993) er styremedlem i Attac. Er teknisk ansvarlig i styret og jobber med digital økonomi.
Han utdannet sivilingeniør i kybernetikk og jobber til daglig som IT konsulent.
Ivar Johansen
Ivar Johansen (f. 1950) er styremedlem i Attac. Jobber med skatterettferdighet.
Han har et mangeårig engasjement i norsk fredsbevegelse. Medlem i Oslo bystyre for SV fra 1988 til 2019, og en rekke verv innenfor kommunesektoren, som f.eks. hovedstyremedlem i KS i 12 år. Han har også jobbet hele livet i forlagsbransjen. Slåss i enhver sammenheng for større åpenhet i forvaltning og politiske prosesser.

Varamedlemmer

Anders Ekeland
Anders Ekeland (f. 1955) er 1. vara til styret. Jobber med miljø og økonomi.
Han er utdannet samfunnsøkonom fra Blindern, og jobber som seniorrådgiver i SSB. Han har bakgrunn fra SV, som kommunestyrerepresentant i Bærum og i fylkestyret i Akerhus SV og nå Viken SV. Han sitter også i ledelsen av Association for Heterodox Economics.
Martine Kopstad Floeng
Martine Kopstad Floeng (f. 1990) er 2. vara til styret. Jobber med digital økonomi.
Hun er tidligere leder i Attac Norge og jobber nå som politisk rådgiver i Tekna. Hun har master i fra SOAS University of London i klima – og miljøpolitikk med fordypning i internasjonal økonomi, og bakgrunn fra FIVAS og Fellesutvalget for Palestina.
Jonas Bakkeli Eide
Jonas Bakkeli Eide er 3. vara til styret. Jobber med handelspolitikk.
Han er historiestudent ved UiO, og nestleder i Attac Studentlag Oslo.

Valgt på ekstraordinært landsmøte i Attac Norge 14.mars 2020, for perioden 2020-21.

Styret er det øverste organet i Attac Norge mellom landsmøtene. Styret er et arbeidende styre og har månedlige møter.

Alle foto: Elin Espmark Wibe. Unntatt Anders Ekeland, privat foto.

Pressebilder Kontakt oss