Vi kobler ikke opplysninger fra Google Analytics eller andre tredjeparter med personopplysninger, og bruker ikke tjenestene til å samle inn personopplysninger.
Bruk gjerne utvidelser som Privacy Badger eller tilsvarende for å unngå unødvendig sporing fra tredjeparter.

For innloggede brukere

For registrerte brukere lagres det også personopplysninger i brukerprofilen. Alle brukere kan se, redigere og slette sine egne personopplysninger når som helst (bortsett fra brukernavn). Nettstedets administratorer kan også se og redigere denne informasjonen. Hvis du redigerer eller publiserer en artikkel, vil ytterligere en informasjonskapsel bli lagret i nettleseren din. Denne informasjonskapselen inneholder ingen personopplysninger, men bare ID-en til artikkelen du nettopp redigerte. Den utløper etter én dag.
Innloggede brukere blir ikke sporet med Google Analytics.

Personopplysninger fra nettsidene

Når du fyller ut et skjema, som påmeldinger eller interesseskjemaer, lagrer vi dine personopplysninger til formålet. De vil bli lagret på nettsiden, og sendt til den ansvarlige i Attac Norge. Vi sletter opplysningene etter 6 måneder eller før.

Når du melder deg inn gjelder egne retningslinjer for personvern og medlemskap.

Nyhetsbrev

For å kunne sende deg nyhetsbrev bruker vi MailChimp. E-postadressse, navn og eventuelt medlemsnummer vil også bli lagret hos Mailchimp. Navn og medlemsnummer lagrer vi der for å kunne skille medlemmer fra ikke medlemmer når vi sender ut nyhetsbrev, og for å kunne oppdatere epost-adressen din hvis du endrer den. Ingen av delene er obligatorisk for å motta nyhetsbrev. Opplysningene vil bli oppbevart til du melder deg av nyhetsbrevet. Vi har databehandleravtale med MailChimp som forsikrer at opplysningene dine blir behandlet sikkert og konfidensielt. Du kan lese om personvern hos MailChimp her.

Om underskriftsinnsamling

Underskriftsinnsamlinger er en offentlig innsamling av personer som støtter en sak. Ved å skrive under gjør du det offentlig kjent at du støtter saken.
Når du signerer en aksjon vil ditt navn og bosted (by/poststed) formidles til den myndighet eller mottaker som står oppført i aksjonen, slik at din underskrift blir registrert og overlevert.

Underskriften din blir lagret på våre nettsider, sammen med opplysninger om adresse og epost-adresse. Vi trenger epost-adressen for at du skal kunne bekrefte underskriften din og for å unngå robot-utfylling og spam. Opplysningene om adresse brukes også for å bekrefte at det er faktiske personer som skriver under. Vi sletter disse opplysningene etter at aksjonen er avsluttet.

For noen aksjoner vil alle underskrifter ligge ute som en liste på nett med fornavn og initial på etternavn, by/sted og tidspunktet du skrev under på.
For epost-aksjoner så vil navnet ditt og epost-adressen din bli sendt på epost til mottaker for aksjonen.

Dersom du huker av for at vi kan sende deg informasjon så vil vi gjøre det, som oftest i form av vårt nyhetsbrev (se over).

Kontakt

Vil du at opplysninger om deg skal fjernes, eller har andre spørsmål om personvern, ta kontakt med organisasjonssekretær i Attac Norge.