Attac Norge

Juni 2014

Problemer med å lese eposten?
Klikk her

I dette nyhetsbrevet

Hva skjer i Attac:

Handel & hemmelighold: TTIP-avtalen

18. juni kl. 19:00 til 21:00, Oslo

Manifest Analyse lanserer en rapport om TTIP, mens Le Monde Diplomatique har en temautgave om avtalen ute. Sammen med Handelskampanjen arrangerer de et debattmøte på Kulturhuset i Oslo.

Attac på Arendalsuka

11. august til 16. august - Arendal

Arendalsuka er en politisk møteplass og i år er Attac til stede med stand, og vi kommer til å arrangere et debattmøte om TTIP i løpet av uka.

Europeisk sommeruniversitet 2014

19. august til 23. august - Paris

I sommer møtes hundrevis av aktivister fra mange ulike sosiale bevegelser i Paris for å diskutere politikk, aktivisme, og forme alternativer.

Globaliseringskonferansen 2014

30. oktober - 2. oktober, Folkets Hus, Oslo

Nå begynner programmet for høstens Globaliseringskonferanse å ta form. Følg med på globalisering.no!

Flere nyheter

Minneord til Reiulf Steen

Reiulf Steen gikk bort torsdag 5. juni. Steen var nestleder i Attac i 2005. Marte Nilsen og Maria S. Walberg skriver minneord fra deres tid sammen i Attac..

Mer debatt om infostøtten

Attac har vært aktive i debatten om Norads informasjonsstøtte som regjeringen enten vil fjerne helt eller endre drastisk. Vi mener støtten er viktig for å opprettholde en bred demokratisk debatt om norsk utviklingspolitikk. Samarbeidsorganisasjonen for de som mottar støtten, RORG, har laget en god oversikt over debatten, mens Attacs innlegg i debatten også ligger ute på vår nettside.

Følg Attac på Facebook Følg Attac på Twitter

Bli med i arbeidsgruppene

Bekjemp kuttpolitikken med Europa-gruppa

Etter to vellykkede dager med Attac-skolen har vi fått i gang en arbeidsgruppe for handelspolitikk og gjenstartet arbeidsgruppa for Europa-politikk. Disse kommer i tillegg til den veletablerte skattegruppa. Attacs arbeidsgrupper er stedet for deg som vil delta aktivt i Attacs politikk, enten det er å bekjempe TTIP-avtalen og andre urettferdige handelsavtaler eller å stanse innstrammingspolitikken i Europa. Mye av aktiviteten vil foregå i Oslo, men ikke la det hindre deg. Det er full mulighet for å delta også fra andre kanter av landet.

For mer informasjon om å delta i arbeidsgruppene, send epost til kampanje@attac.no.

Mer TTIP-debatt

Stopp TTIP

Flere kommer nå på banen om TTIP, den transatlantiske handelsavtalen som vil sette demokratiet i fare i både USA og Europa. I morgen lanserer Manifest Analyse en ny rapport om avtalen, sammen med Le Monde Diplomatique som har gitt ut et TTIP-temanummer. Helene Bank fra Handelskampanjen vil innlede, mens nestleder i Attac, Lise Rødland, vil kommentere.

Er du klar for Paris?

Bli med Attac til Paris! Det europeiske sommeruniversitetet for sosiale bevegelser, 19. - 23. august

Attac Norge drar til Paris mandag 18. august, og du kan være med – selv om du aldri har vært medlem i Attac. Vi skal på det Europeiske sommeruniversitetet for sosiale bevegelser, arrangert av det europeiske Attac-nettverket. Til tross for navnet så trenger du ikke å være student for å delta, det er åpent for alle aldersgrupper og utdanningsnivå. Bli med for å finne løsninger for et Europa i krise, veier til en grønn økonomi og nye allianser for å gjøre en annen verden mulig. Mer informasjon finner du på være nettsider: Meld deg på idag!

Du har mottatt denne e-posten fordi du abonnerer på Attac Norges nyhetsbrev. Du kan melde deg av når du vil ved å sende en epost til nyhetsbrev-leave@attac.no. For andre henvendelser bruk attac@attac.no

Attac Norge - Pb. 2883 Tøyen, 0608 OSLO - Besøkadresse: Kolstadgata 1

Dette nyhetsbrevet er støttet av Norad