Copy
Se nyhetsbrevet i nettleseren
ATTAC %
Om Attac    Kalender    Medlemskap    Kontakt
Kina utvikler et overvåkningssystem som ville fått George Orwell til å snu seg i grava, skriver leder av Attac, Martine Kopstad Floeng.
DYPDYKK

Globale arkitekter for framtiden

I Davos er de villige til ofre én av tre arbeidsplasser ved å digitalisere samfunnet, men de vil ikke ofre noe vekst for å redde klimaet, skriver Audun Myhra Bergwitz.

AKTUELT FRA BLOGGEN

Følg pengene

Det bør være en viktig politisk oppgave å sørge de at de rikeste ikke fortsetter sin rakettferd mot stadig mer rikdom, skriver Hannah Gitland.

Viktigheten av å lagre lokalt

At en håndfull globale dataselskaper sitter igjen med så mye profitt, indikerer at det er noe galt med hvordan verdien av data fordeles i samfunnet, skriver Parminder Jeet Singh fra IT for Change.

Finanskapitalismen skaper større forskjeller
Finanssektoren har blitt større og mektigere de siste tretti årene. I vår nye finansialiserte kapitalisme er det de rikeste som har mest å vinne, skriver Solveig Bjørkholt på Attac-bloggen.
Velkommen til Attac!
Vi er sykt heldige som har fått huka tak i disse dyktige folka. Embla H. Jørgensen trer inn i stillingen som organisasjonssekretær og skal holde i de fleste tråder når Idun Moe er i permisjon. Victoria Durnak skal ta bloggen vår til nye høyder og utvikle spennende kampanjer som vår nye digitale innholdsprodusent.
Velkommen til landsmøte 2019

Kalle Moene og Evgeny Morozov kommer på Attac sitt landsmøte.
Det håper vi du også gjør.

Meld deg på innen 10. februar

Vår adresse er:
Attac Norge
Kolstadgata 1
0652 Oslo, Norge

Vil du endre hvordan du mottar dette nyhetsbrevet?
Du kan endre dine innstillinger eller melde deg av.