Copy
ATTAC %
Ikke la disse seks  få bestemme alt!
Etter ett års forhandlinger offentliggjorde regjeringen det norske mandatet for «datahandelsavtalen» i Verdens handelsorganisasjon (WTO).
Som du ser av utdraget under, bekrefter de at dette bygger direkte på Norges posisjoner i den omstridte, og strandede, handelsavtalen TiSA.
Mandatet vil utgjøre grunnlaget for at Norge skal delta aktivt og konstruktivt i de videre WTO-baserte forhandlingene om elektronisk handel. Det bygger på etablerte norske posisjoner som er kjent fra andre forhandlingsprosesser, både multilaterale forhandlinger under Doha-runden, bilaterale frihandelsforhandlinger og plurilaterale prosesser, som Tisa-forhandlingene.
Skriv under mot datahandelsavtalen
Over 1000 har allerede skrevet under mot datahandelsavtalen. Hjelp oss å bli flere. Skriv under og spre aksjonen til flere!

Regjeringen selger oss billig til Facebook og Google

Politisk rådgiver Camilla Hansen har finlest mandatet og skriver: «det var som fryktet: Norge setter teknologigigantenes interesser først.»

Ny handelsavtale vil gå ut over folkehelse, matsikkerhet og miljø

Mens korona-epidemien viser svakhetene ved et privatisert helsevesen og hvor viktig det er med folkehelse-tiltak så vil handelsavtalen som Donald Trump og Boris Johnson nå forhandler om sette dette i fare.

Ny handelsavtale vil gå ut over folkehelse, matsikkerhet og miljø

Ny leder i Attac Norge

Den nye lederen i Attac Norge, Hege Skarrud, er nå på plass fra 1.april. Et kjapt intervju gir deg en god introduksjon til hvem hun er.
Resten av det nye styret kan du se her. Oppstarten har gått litt treigt på grunn av korona-epidemien, men over påske er det nye styret også i full gang.
Hege Skarrud
Følg oss på Twitter
Lik oss på Facebook
Følg oss på Instagram
Attac.no
Vår adresse er:
Attac Norge
Kolstadgata 1
0652 Oslo, Norge

Vil du endre hvordan du mottar dette nyhetsbrevet?
Du kan endre dine innstillinger eller melde deg av.